четвер, 12 вересня 2013 р.

Запитання

Пропонуємо висловити  свої думки з таких питань:
  •  Використання ІКТ у навчальному процесі – погляд  батьків та роботодавців.
  • Як тенденції розвитку ІКТ можуть вплинути на організацію навчального процесі?
  • ІКТ- це «добро чи зло»? Чи завжди ІКТ – добре для учня та вчителя?
  •  «інші діти» сучасного кібер-простору - в чому їх особливості?
  •  Як зробити навчання для сучасних дітей  цікавим та успішним?
  •   Що має змінити в школі, щоб освітою були «задоволені» всі: учнів, батьки, вчителі та громада?

10 коментарів:

  1. Адміністратор блогу видалив цей коментар.

    ВідповістиВидалити
  2. Спасибо за интрересную информацию.

    Як тенденції розвитку ІКТ можуть вплинути на організацію навчального процесі?
    Я думаю, что в ближайшее время, к сожалению, в массовой школе глобальных изменений не произойдёт. Это объясняется теми причинами, о которых сказано в лекции: от выполнения государственных программ, в которых на первом месте всё-таки усвоение знаний, а потом уже формирование компетентностей, учитель не отойдёт; руководители в образовании и подавляющее большинство учительства сформированы 20-м веком и авторитарной системой, это мешает осознать потребности цифрового общества, успевать за развитием ИКТ-технологий.Неповоротливая бюрократическая система вряд ли позволит сделать учебно-воспитательный процесс более гибким, учитывающим современные тенденции в образовании.
    Весной этого года МОНУ утвердило положение о дистанционном образовании, но о том, каким образом можно его интегрировать в действующие учебные планы и реальный УВП в школе, пока все представляют слабо.
    Вспомните особенности реализации нациоанльного проекта "Відкритий світ" на протяжении трёх лет...
    Пока информатизация образования остаётся делом энтузиастов.

    ІКТ- це «добро чи зло»? Чи завжди ІКТ – добре для учня та вчителя?
    Информатизация должна перестать быть модой, а стать реальностью, в которой нужно руководствоваться критериями целесообразности, эффективности и принципом "не навреди".

    ВідповістиВидалити
  3. Що має змінитися в школі, щоб освітою були «задоволені» всі: учнів, батьки, вчителі та громада?

    Чи погодитесь, шановні колеги, що наша школа відчуває на собі найбільшу кількість змін за останні роки. Однак, головною і найважливішою зміною має стати усвідомлення того факту, що школа має бути для дітей, а не навпаки. Саме тому актуальною для мене стала думка пані Наталі, що вчителю треба шукати собі місце у навчальному процесі. А це вимагає від нас значних зусиль і, головне, бажання. І зробити це нам не вдасться допоки ми не навчимося робити те, що сучасні діти вміють майже з пелюшок. ІКТ - реальність, і її ми мусимо визнати.
    Дякую!

    ВідповістиВидалити
  4. ІКТ- це «добро чи зло»? Чи завжди ІКТ – добре для учня та вчителя?

    Той факт, що ми маємо можливість участі у подібних конференціях - вже свідчення на користь ІКТ. Я не є прихильником подібних категоричностей, час покаже. "Времена не выбирают..." Однак вчителі мають взяти собі на озброєння все те, що учні використовують поза школою, і перетворити його на засіб навчання. Звичайно, вчителям не завжди це потрібно, однак коли учень сприймається вчителем як суб'єкт навчання, це стає необхідною умовою їх співпраці. І вчитель може впливати на корисність ІКТ, звичайно, якщо він добре з ними обізнаний.

    ВідповістиВидалити
  5. ~«інші діти» сучасного кібер-простору - в чому їх особливості?

    Покоління минулого століття
    @Сприймання відомостей:
    Звичайна реакція
    Лінійний підхід
    Вміння вдумливо читати

    @Опрацювання даних
    Опрацювання лінійного одинарного потоку
    Однозадлчність

    @Взаємодія
    Конкуруючий
    Один

    @Спроможність до навчання:
    Навчання та гра розділені
    Терпеливий
    Реаліст
    Технологія - не друг

    Цифрове покоління:
    @Сприймання відомостей:
    Швидка реакція
    Нелінійний підхід
    Перевага віддасться графічній інформації
    @Опрацювання даних:
    Опрацювання відомостей, які надходять безперервно кількома потоками
    Багатозадачність
    @Взаємодія:
    Налаштований на співпрацю
    Постійно в контакті
    @Спроможність до навчання:
    Вчиться, граючись
    Нетерпимий
    Багата фантазія
    Технологія - друг

    ВідповістиВидалити
  6. ~Як тенденції розвитку ІКТ можуть вплинути на організацію навчального процесі?

    -Сучасні тенденції, що викликають необхідність змін в освіті
    • сучасні технології змінили комунікацію, співпрацю,навчання;
    • знання знаходяться в мережах, спільнотах, а не
    лише на паперових носіях та пам'яті людини;
    • люди навчаються через створення та підтримку
    зв'язків зі «знаючими» людьми, тому багато видів
    неявної навчальної діяльності відбуваються поза
    стінами класних кімнат.
    У зв'язку з такими тенденціями традиційні методи й прийоми не завжди, а іноді взагалі не будуть ефективними у навчальному процесі.

    ВідповістиВидалити
  7. Автор видалив цей коментар.

    ВідповістиВидалити
  8. -Переваги та недоліки використання ІКТ

    підвищення ефективності навчального процесу;
    можливість управління з використанням результатів попередньої діяльності;
    прийняття більш ефективних управлінських рішень;
    підвищення об’єктивності в оцінці діяльності вчителів та учнів;
    більш ефективне управління пізнавальною діяльністю учнів;
    можливість прийняття більш виважених рішень,які стосуються підвищення результативності навчання;
    оперативний доступ до організаційної інформації стосовно діяльності освітнього закладу;
    економія як матеріальних, так і людських ресурсів;
    вільний час на вирішення важливих питань;
    скорочення обсягу рутинної роботи

    1. Застосування сучасних інформаційних технологій сприяє більш активному і свідомому засвоєнню учнями навчального матеріалу з математики, природознавства, української мови, предметів художньо-естетичного циклу.
    2. Оволодіння елементами комп’ютерної грамотності не викликає суттєвих труднощів у молодших школярів. При цьому, комп’ютерні ігрові програми сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу, створюють позитивне емоційне ставлення учнів до діяльності, опосередкованої комп’ютером.
    3. В процесі сумісної комп’ютерно-ігрової діяльності виникає «кооперуючий ефект». Учні у грі проти комп’ютера допомагають, як правило, несвідомо один одному. Шукають раціональні способи організації сумісних дій, навіть в тому випадку, коли така задача їм не ставиться в явному вигляді.
    4. Навчаючі і контролюючі програми, програми-тести, програми-редактори стимулюють інтерес молодших школярів до навчальної діяльності, сприяють формуванню логічного, творчого мислення, розвитку здібностей учнів.
    5. Використання інформаційних технологій на уроках в початковій школі є одним з найсучасніших засобів розвитку особистості молодшого школяра, формування інформаційної культури.
    Є підстави вважати, що комп’ютер дозволить більш глибоко розвити резерви дитини, дасть змогу вчителю працювати творчо, ініціативно, з більшою професійною майстерністю.

    Але поряд з перевагами використання ІКТ виникають різні проблеми як при підготовці до таких уроків, так і під час їх проведення.
    Під час використання ІКТ не слід допускатись помилок.
    Існують недоліки та проблеми застосування ІКТ.
    1. Немає комп'ютера в домашньому користуванні багатьох учнів і вчителів.
    2. У вчителів недостатньо часу для підготовки до уроку, на якому використовуються комп'ютер.
    3. Недостатня комп'ютерна грамотність вчителя.
    4. Відсутність контакту з учителем інформатики.
    5. У робочому графіку вчителів не відведено час для дослідження можливостей Інтернету.
    6. Складно інтегрувати комп'ютер у поурочну структуру занять.
    7. При недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри.
    8. Існує ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на уроках, учитель перейде від розвивального навчання до навчання наочно-ілюстративним методом.

    ВідповістиВидалити
  9. ~Як зробити навчання для сучасних дітей цікавим та успішним?

    -
    http://marganets-osvita.edukit.dp.ua/Files/downloads/%D1%8F%D0%BA%20%D0%B7%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B8%20%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%20%D1%83%D1%81%D0%BF%D1%96%D1%88%D0%BD%D0%B8%D0%BC.doc

    ВідповістиВидалити